reklama

Nenápadné chápadlá hazardu alebo investujte dávky do tipovania

„Lehce nabyl, lehce pozbyl“, hovorí české príslovie. Napriek tomu túžime po výhre, skúšame tipovať, stávkujeme. Dokonca Slovenská pošta povzbudzuje svojich zákazníkov, aby investovali do kúpy výherného lósu alebo stávkovania.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Neváhali dokonca zavesiť na dverách oznam o výplate dávok a hneď pod ním informáciu o možnosti stávkovania.

Slovenská pošta, Piešťany, 6.4.2017
Slovenská pošta, Piešťany, 6.4.2017 

Nedávno sa podarilo zastaviť hazard v Bratislave. Predtým v Levoči a Ružomberku. Kým sa zastaví úplne, ešte to potrvá, dobiehajú licencie herní, ale dôležité kroky boli urobené. Stávkovanie je možno menej nápadný problém, ale jeho filozofia je tiež deštruktívna. Nie som za reštrikcie za každú cenu, ale podporovať stávkovanie štátnou inštitúciou sa mi zdá nevkusné. Obzvlášť lákať ľudí, ktorí chodia na poštu pre sociálne dávky. Lósy a tikety športky a podobne môžu totiž veselo odhryznúť kus rozpočtu. Iste, ľudia si sami volia, kam investujú svoje financie, ale nabádať ich takto priamo na pošte je podľa mňa za hranicou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V mojej rodine som odmalička sledovala, ako pravidelne, každý týždeň, dedko, ale aj otec odnášali vyplnené tikety Športky, Matesu, 5 zo 40 a neskôr po revolúcii aj Lotto s nádejou, že teraz top vyjde. Ako dieťa som prežívala to vzrúšo a veľmi rada som nadiktovala čísla v očakávaní, že to budú tie pravé. Filozofia stávkovania je podobná ako pri hraní na automatoch. Moje šťastie a úspech závisí na vhodnej kombinácii. Raz to vyjde. To je pasívny postoj a niekedy privádza človeka do bezmocnosti. Lebo tie čísla akosi nechcú vyjsť…

Mohla som to vidieť v blízkom okolí. Podarilo sa niekoľko piatych cien, možno občas výhra presiahla 200 vtedy korún, ale to bolo všetko. Príbuzný neskôr prešiel s touto vášňou na automaty, kde sa už hýbali väčšie peniaze a bolo potrebné občas si vziať pôžičku, lebo prehral, požičiaval si od kamarátov. Bolo to smutným spôsobom fascinujúce vidieť ten ošiaľ, ktorý ho dokázal vytiahnuť akonáhle z auta zbadal krčmu s nejakou „krabicou“. Pár krát som sedela pri ňom a videla ako v rýchlom slede stláča rôzne tlačítka, mašina blikala, sem-tam dačo vypľula, ale jej apetít bol väčší, takže v nej nakoniec skončila celá hotovosť…

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nemusí to tak dopadnúť vždy, ale poznám viacero príbehov, ktoré viedli k rozvodu, nekonečným bojom s exekútormi, ale aj k tragédiám. Na Slovensku podľa oficiálnych štatistík žije približne 50-tisíc ľudí závislých na hracích automatoch. Z gamblerstva sa na Slovensku lieči približne 300 ľudí ročne. S hraním na automate malo skúsenosť 17 percent žiakov základných škôl a štvrtina študentov a učňov stredných škôl. Koľko ľudí stávkuje, neviem, ale zisky z predaja losov a stávkovania budú určite vysoké. Myslím si, že reklama na stávkovanie nie je dobrá cesta a štátne inštitúcie by sa na nej nemali podieľať.

Lucia Drábiková

Lucia Drábiková

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Volám sa Lucia Drábiková. Mám 42 rokov, som vydatá, mám tri deti. Žijeme v Piešťanoch. V parlamentných voľbách 2020 kandidujem do NRSR za OĽANO s číslom 28. V roku 2017 som bola zvolená za poslankyňu Trnavského samosprávneho kraja za okres Piešťany za OĽANO. Som psychologička, pracujem ako riaditeľka pobočky Centra pomoci pre rodinu v Piešťanoch, venujem sa prevencii, prednášam, robím poradenstvo, publikujem. Na VÚC sa zaoberám školstvom, som členkou komisií zdravotníctva a regionálneho rozvoja a cestovného ruchu, členkou školských rád stredných odborných škôl okresu Piešťany. Pôsobím ako krajská koordinátorka projektov Fóra života, som členkou Správnej rady Poradne Alexis. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu