reklama

Prešlo päť rokov

Pred piatimi rokmi som začínala písať blog. Len tak skusmo. Bývali sme vtedy v Prahe, milovanom meste, dni som trávila s dvoma malými deťmi popri ktorých som písala dizertačku o odpustení...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Pred piatimi rokmi som začínala písať blog. Len tak skusmo. Bývali sme vtedy v Prahe, milovanom meste, dni som trávila s dvoma malými deťmi, popri ktorých som písala a zázračne aj dokončila dizertačku o odpustení... Teraz, keď tak rekapitulujem, je toho veľa nového. Presťahovali sme sa do Piešťan, ktoré sa stali mojím domovov, a tiež som si ich zamilovala.

Už nemám 33, ale 39:), deti majú 10, 9 a 2 roky, pred rokom a trištvrte mi pribudlo štvrté "dieťa", moja 85-ročná babička, teraz už ležiaca, trápiaca sa cukrovkou, srdiečkom a Alzheimerom, ktorý jej to nakoniec možno aj zjednodušil, lebo veľa boľavých spomienok sa jednoducho stratilo... O tom niekedy neskôr aj viac.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Blížiaca sa štyridsiatka ma volá k analýze a prehodnoteniu skúseností, ktoré som mala možnosť získať za 11 rokov manželstva, spolu sedem rokov na materskej a niekoľko rokov na dosť rôznorodých pozíciách. Dva mesiace s deťmi v detskom domove, 15 mesiacov ako hovorkyňa odvolaného arcibiskupa, štyri mesiace v regionálnej televízii, rok na charite a potom pár mesiacov v pomoci rodinám... Okrem toho klienti, študenti a ich diplomovky, bakalárky, nejaké tie články, prednášky a semináre.... Nástup na materskú a teraz už vyše dvoch rokov som doma s malým dieťaťom a starou ženou, Maruškou a Mariškou, ktoré naplno ukazujú kontrasty i podobnosti začiatku a konca života.... Som vďačná za tú rôznorodosť, veľa som sa naučila, aj o sebe...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Túžim písať, dni prinášajú mnoho inšpirácie. Dlho som fungovala v akomsi behu: tri deti a babka. Domácnosť, nekončiace kopy riadov a prádla, plienky - malé i dospelácke. Sem tam nejaké choroby, volanie sanitky. Pred nejakým časom som sa začala spomaľovať, uvedomujem si riziko vyhorenia, o ktorom som dokázala prednášať aj písať, dokonca aj radiť. Len zrazu začalo dobiehať mňa samú. Ešte že moja polovička chápe a posiela ma na plaváreň, do posilovne, na kúpalisko. Prechádzky a spoločné pozeranie seriálov sú tiež dobrou prevenciou...

Písanie a fotografovanie mi pomáhajú relaxovať. Preladiť z rozumového pohľadu na emócie a zapojiť aj tie. Kochať sa krásou stvorenou aj vytvorenou. Žasnúť nad tým všetkým, čo som mohla zažiť, čo mi bolo darované. Ďakovať a milovať. To mi vychádza ako podstatné...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Idem, z jednej izby volá malé vyspinkané mliekachtivé stvorenie "maminkaa", z druhej sa ozýva "haló". Tentoraz ma babka nenazýva sestričkou či doktorkou, iba skonštatuje - "to si ty?". Hoci ťažko povedať, koho tým myslela...

Lucia Drábiková

Lucia Drábiková

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Volám sa Lucia Drábiková. Mám 42 rokov, som vydatá, mám tri deti. Žijeme v Piešťanoch. V parlamentných voľbách 2020 kandidujem do NRSR za OĽANO s číslom 28. V roku 2017 som bola zvolená za poslankyňu Trnavského samosprávneho kraja za okres Piešťany za OĽANO. Som psychologička, pracujem ako riaditeľka pobočky Centra pomoci pre rodinu v Piešťanoch, venujem sa prevencii, prednášam, robím poradenstvo, publikujem. Na VÚC sa zaoberám školstvom, som členkou komisií zdravotníctva a regionálneho rozvoja a cestovného ruchu, členkou školských rád stredných odborných škôl okresu Piešťany. Pôsobím ako krajská koordinátorka projektov Fóra života, som členkou Správnej rady Poradne Alexis. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu